Het maken van een uitzonderlijke Over Ons pagina (of About page) is cruciaal voor het opbouwen van geloofwaardigheid, vertrouwen en een betekenisvolle band met je publiek. Een goed ontworpen Over Ons pagina dient als een venster naar je merk en biedt inzicht in je waarden, missie en unique selling propositions. In dit artikel vindt je een overzicht van wat een goede Over pagina maakt.
Goede fotografie legt een connectie met gevoel. Het gevoel van rust, vertrouwen, energie of juist snelheid kan de sfeer om uw merk versterken, of juist tegenwerken bij slecht gekozen beelden. Het spreekt voor zich dat een foto met doffe kleuren en weinig contrast niet erg aanspreekt. De foto voelt dan niet levendig, waardoor een klant zich niet getriggerd voelt om voor een product of dienst te kiezen.
Introduceer je merk: Begin met een beknopt overzicht van de geschiedenis, achtergrond en kernwaarden van je merk. Deel wat jou onderscheidt en waarom je publiek dit belangrijk zou moeten vinden.
Vertel je verhaal: Maak je merk menselijker door de reis achter de creatie ervan te delen, met de nadruk op belangrijke mijlpalen, overwonnen uitdagingen en momenten van inspiratie.
Laat je team zien*: Dit kan soms een voordeel hebben. Stel de mensen achter je merk voor, inclusief oprichters, teamleden en belangrijke belanghebbenden. Deel hun expertise, passies en bijdragen aan succes.
Prestaties onder de aandacht brengen: Benoem opmerkelijke prestaties, prijzen, certificeringen en erkenning in de branche om je geloofwaardigheid te versterken en je expertise te laten zien.
Nodig uit tot betrokkenheid: Moedig bezoekers aan om contact op te nemen met uw merk door duidelijke oproepen tot actie te geven, zoals u aanmelden voor een nieuwsbrief, u volgen op sociale media of rechtstreeks contact met u opnemen
Redenen om dit niet te doen?
Creëer een structuur die overzichtelijk blijft en brand focussed. Zorg voor eenvoudige navigatie door de inhoud van je Over pagina te organiseren in secties of subsecties, zodat bezoekers eenvoudig de informatie kunnen vinden die ze zoeken. Vergeet uiteraard niet dat de visuele van uitstraling het merk blijft spreken. Maak gebruik van aantrekkelijke afbeeldingen, zoals foto’s, video’s, infografieken of getuigenissen, om tekst te onderbreken en de aandacht te trekken. Gebruik beeldmateriaal van hoge kwaliteit dat aansluit bij de esthetiek van je merk.
Zorg voor consistentie met de visuele identiteit van je merk, inclusief kleuren, lettertypen en beeldmateriaal, om de merkherkenning en professionaliteit te versterken. Lees hiervoor het artikel over Brand Consistancy.
Wees authentiek en oprecht in je verhalen, laat de persoonlijkheid van je merk doorschemeren. Maak contact met je publiek op een menselijk niveau en bouw vertrouwen en een goede verstandhouding op.
Verwoord duidelijk de waarde die je je publiek biedt, door in te gaan op hun behoeften, pijnpunten en verlangens. Laat zien hoe je merk problemen oplost en waarde toevoegt aan hun leven.
Toon empathie en begrip voor de uitdagingen en ambities van je publiek en laat zien dat je toegewijd bent aan hun succes en tevredenheid.
Sluit je Over Ons pagina af met een overtuigende oproep tot actie die bezoekers aanmoedigt om de volgende stap te nemen, of dat nu het verkennen van je producten of diensten is, je inschrijven voor updates of contact opnemen voor meer informatie.
Door deze richtlijnen te volgen en een overtuigende Over pagina te maken, kun je het verhaal van je merk effectief overbrengen, vertrouwen opbouwen bij je publiek en de basis leggen voor duurzame relaties en succes.