Copywriting is meer dan alleen teksten schrijven. Het is de kunst en wetenschap van het strategisch creëren en implementeren van de juiste woorden om mensen aanzetten tot een vorm van actie, de call-to-action. Het is een strategische vorm van inbound marketing. Goede copywriting houdt de bezoekers op je pagina of geeft ze aanzet tot het kopen van producten of diensten.
Om een website in top staat te krijgen en te houden staat er een hele takenlijst voor u klaar. Van sitemap tot alt-teksten en van correcte stijl doorvoering tot layout design. Teksten schrijven oftewel copywriting krijgt hierdoor vaak te weinig aandacht. Hieronder staan vijf redenen om copywriting te prioriteren.
De niche is bepalend voor de woordkeuze, stijl van schrijven en tekststructuur. Door onderzoek te doen naar de markt en de niche in deze markt zal de copywriter een inside view krijgen en doelgerichte teksten schrijven met effectievere call to actions.
Veel voorkomend is het plat informatie verstrekken over een product of bedrijf met een gebrek aan merkimago. Een goede tekst zet een sfeer neer en belicht uw bedrijf vanuit interessante invalshoeken die een verhaal vertellen. Het verhaal over de unieke eigenschappen van uw bedrijf en de filosofie in de diensten of producten heeft een grote bijdrage aan imago.
Uw website wordt bezocht met een specifiek doel, in veel gevallen is het ‘informeren’ of ‘actie’. In beide scenario’s zijn er waardevolle elementen nodig om aan het doel van de bezoeker te voldoen. De inhoud van uw pagina’s zijn de sleutel tot succes, met de juiste woorden én visuele elementen kunt u dit bereiken.
Door het analyseren van de SEO resultaten is af te meten welke pagina’s (en dus welke teksten) wel of niet goed werken. Bij een goed resultaat is het dus een efficiente copywriting. Trek de stijl van schrijven en woordkeuze door naar de pagina’s met minder succes, en u komt erachter in welke sfeer uw niche zich bevindt.
De call to action. De enige manier om de kans op een call to action te vergroten is door de juiste woorden te gebruiken om de niche te triggeren. Als de waardevolle informatie op efficiente manier is gegeven, inclusief de overtuigingskracht, dan is er nog maar één stap over. De bezoeker de call to action te laten doen: aankoop doen, afnemen van diensten, contact opnemen, inschrijven of een afspraak maken.
Heeft u vragen of zou u graag meer willen weten over de content design en copywriting opties voor uw website? Neem vrijblijvend contact op met Seyoch